Dlaczego kampanie remarketingowe w Google warto połączyć z pozycjonowaniem?

Na pozycję w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Mimo że dość trudno jest stanąć na szczycie SERP, nie zniechęca to marketerów, którzy wykorzystując wiele różnorodnych narzędzi reklamowych, takich jak kampanie remarketingowe w Google, starają się osiągnąć sukces w sieci. Wysoka pozycja w SERP zapewnia bowiem napływ nowych klientów, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenie sprzedaży. Warto jednak zaznaczyć, że kampanie remarketingowe w Google są ściśle związane z pozycjonowaniem sklepów interentowych, gdyż mimo iż nieco odmienne, zmierzają w tym samym kierunku. Sprawdź, co powinienieś na ten temat wiedzieć!
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Celem pozycjonowania stron internetowych jest budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki sprzedażowe. W skład tej strategii wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których umiejętne wykorzystanie może zagwarantować napływ nowych klientów i wyższy współczynnik konwersji. Aby jednak pozycjonowanie było rzeczywiście skuteczne, konieczne jest opracowanie efektywnego planu działania. Oto kilka technik, które warto w nim uwzględnić:
- optymalizacja treści,
- wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- optymalizacja metadanych,
- poprawa szybkości ładowania,
- dostosowanie zawartości do urządzeń mobilnych,
- przyjazność adresów URL,
- kampanie marketingowe w mediach społecznościowych,
- dbałość o techniczne aspekty witryny.
Jak długo trwa pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to strategia, na której efekty trzeba trochę poczekać. W zależności od stażu witryny, jej aktualnej pozycji w Google i innych czynników rankingowych, czas ten obejmować może od trzech do nawet kilkunastu miesięcy. Budowanie widoczności w wyszukiwarce to długoterminowa inwestycja, która wymaga dużych nakładów cierpliwości i niemałego zaangażowania, lecz nawet najmniejszy uzyskany dzięki niej efekt, może znacznie zwiększyć autorytet witryny i zapewnić jej lepsze wyniki.
Czy warto czekać aż tyle?
Uświadamiając sobie czas, którego wymaga pozycjonowanie, wielu twórców stron internetowych postanawia zrezygnować z tej strategii. Jest to poważny błąd, który nie tylko blokuje rozwój biznesu, ale też naraża go na poważne spadki wyników sprzedażowych. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, mimo iż wymaga sporego zaangażowania, okazać się może kluczem do sukcesu każdej współczesnej marki. Wzbogacenie jej o przemyślane kampanie remarketingowe w Google to świetny sposób na zwiększenie konwersji, pozyskanie nowych klientów i pokonanie branżowych rywali w bitwie o najwyższą pozcyje w SERP. Jeśli więc chcesz rozwijać swój biznes, wypróbuj wiele różnorodnych środków marketingowych, a z pewnością znajdziesz połączenie, dzięki któremu zyskasz miano lidera w swojej specjalizacji!