Billboardy reklamowe – marketing tradycyjny

Współczesne firmy, w szczególności bardzo rozpoznawalne marki, o ugruntowanej pozycji na rynku, są świadomie zmian w percepcji klientów. Nawet zaufana marka może stracić swoją pozycję, jeśli poprzestanie na wąskim zakresie form reklamy. Z uwagi na wiele kanałów komunikacji pomiędzy firmą a klientem, bardzo ważne jest kompleksowe i szeroko pojęte podejście do reklamy. Obok nowoczesnych narzędzi, w postaci reklamy internetowej, której można użyć w mediach społecznościowych, czy wyszukiwarkach, w dalszym ciągu tradycyjny marketing jest ważnym motorem napędowym rynku.
Dlaczego billboardy reklamowe są tak popularne?
Przede wszystkim są to wieloformatowe nośniki informacji, w tym przypadku reklamy. Kampanie reklamowe na billboardach są ściśle związane z przestrzeniami miejskimi. Wynika to z dużej liczby potencjalnych klientów. Reklama w tej formie wymaga dużej kreatywności jak też umiejętnego przekazywania informacji, tak samo w formie zwięzłego hasła, jak również za pośrednictwem form graficznych. Z uwagi na dynamiczne przemieszczenia się osób publiczną komunikacją, czy samochodami, mało osób ma czas na baczniejsze wczytywanie się w informacje na billboardzie. Dlatego tak ważne jest, aby oddziaływał on intensywnie także na podświadomość klienta. Kampanie reklamowe na billboardach są często wykorzystywane w celu promocji nowego produktu, jeszcze nim ten w pełni zostanie wypuszczony na rynek. Pozwala to stworzyć odpowiednią przestrzeń do dalszych działań reklamowych, w postaci spotów, reklam radiowych, jak również tych w Internecie. Dlatego billboardy pomagają przede wszystkim z zwiększeniu rozpoznawalności marki i produktu.